Известие

Collapse
No announcement yet.

Жила на скоростите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    тези дни си купих една смазка, флакон под налягане, не съм я срещал и ползвал до сега, SW-40, пръска нещо като пяна. до сега бях пръскал с какво ли не и без резултат, напръсках с тази и ефекта беше почти мигновен.
    Съветвам тези които имат сходни проблеми да я изпозлват тази смазка. Флакончето е сравнително голямо (300-400мл) и е на цена една кутия цигари...
    Аз лично сум много доволен от това за рзлика от WD-40 което в конкретния случая не ми свърши работа.

    Comment


    • #17
      Здравейте отново.Относно маншона който споменах имам предвид този който е на механизма на входа на скоростната кутия, а не тези които са на жилата.Това е лост който се движи нагоре-надолу и наляво-надясно едновременно и е покрит с този маншон.Това лосче според мен трябва да е добре смазано и защитено от мръсотия, но уви не са го измислили както трябва.Оносно смазката SW-40 аз лично ще я потърся за да видя за какво я препоръчва производителя.WD-40 е по подходяща за равиване на нещо и има доста разяждащи свойства.Аз не бих я използвал там.
      Last edited by omega21; d.m.y г., 18:55.

      Comment


      • #18
        Незнам колко е правилно но аз един път годишно този маншон го пълня с обикновенна грес
        ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

        Comment


        • #19
          Явно и аз ще правя тази манипулация, защото след студовете и кишата, 3 - та трябва да я целя внимателно.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Днес и аз направих манипулацията, описана от Bat_Go6o.
            Проблемът при мен се изразяваше в доста трудно странично движение на скоростния лост. Особено при загрят двигател и скорости.

            И така: Леко опримизирах метода на колегата. В смисъл, че извърших манипулацията без да свалям колелото.

            1 - Свалих маркуча откъм дросела:



            2 - Свалих разширителния съд (без да се източва):



            В резултат на това се откри следната гледка:




            Откачих ябълковидното съединение на накрайника на жилото и се уверих в това, че така страничният ход на лоста се нормализира, което означава, че проблимът не се е дължал на самото жило.

            Развих гайката (с ключ 17) и свалих вилката:




            С разклащане и леко почукване извадих оста от леглото и:




            При което се откри следната гледка:



            След 2 - минутно почистване със ситна шкурка, детайлът придоби следния вид:




            Почистих и повъргността на вилката, която се допира челно до опората:




            С навита на руло шкурка почистих и отвора, в който лагерува въпросния детайл.
            След това смазах повърхностите с тънка грес.
            В резултат на това сглобяването става без никакви усилия.

            Крайният резултат е:

            Скорости, които се превключват "с поглед".

            Още въднъж благодарности на Bat_Go6o за ценното ноу-хау.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:12.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Браво, станало е чудесно помагало!
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #22
                Браво точно така се прави аз обаче не съм измислил какви маншони да сложа че моите са в същото състояние.

                Поздрави
                алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                Comment


                • #23
                  От къде си я купил - сложи една снимка на флакона да го видим (става въпрос за смазката)

                  Comment


                  • #24
                    Някой знае ли, дали описаната манипулация от Bat_Go6o и ecotronic на 147-цата същата ли е или е на друг принцип.
                    ex Алфа 147 1.9 JTD 8V 115CV "+" 140CV

                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Нищо не ти пречи да погледнеш. Предполагам че от лоста тръгват две жила. Едното се движи когато мърдаш лоста наляво надясно, а другото когато го мърдаш напред назад. Преди да разглобяваш около лост, опитай да ги откачиш от скоросната кутия и раздвижи лоста! Ако има подобрение значи проблема не е в жилата, а като моя.

                      Comment


                      • #26
                        Според документацията за 147 (e-learn) нещата са сходни. Дори не се налага демонтирането на разширителния съд, както съм го описал.

                        ето скицата на въпросния възел:



                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Операцията описан по-горе и при мен даде резултати и скоростния лост се плъзга като мед и масло. При 147 се разглобява стойката на акумулатора, за да се стигне до въпросния детайл. Благодарности на rusiq86 и на mitko takito
                          ex Алфа 147 1.9 JTD 8V 115CV "+" 140CV

                          sigpic

                          Comment


                          • #28
                            Радвам се, че помогнах колега...митака е "огин", и работи на народни цени .
                            sigpic
                            Gulfstream G650 with Italian design...

                            Comment


                            • #29
                              !!!!
                              Last edited by Auto 166; d.m.y г., 19:44.

                              Comment


                              • #30
                                Има един фиксатор на предавките, от който със стягане или развиване могат да се регулират - може да стават по-хлабави или по-стегнати за превключване. Може да се достигне до него през калника, след сваляне на шофоьрското колело и пластмасовата кора.
                                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X